what soil gypsum

گچ خاک چیست | روش ساخت گچ و خاک

گچ خاک چیست ؟
گچ خاک از جمله مصالح ساختمانی پرکاربرد میباشد، که بیشترین مصرف آن در زیرکاری میباشد.

معمولا استادکاران قبل از عملیات گچکاری ابتدا زیرکار را با گچ و خاک اجرا میکنند، اگر وقتی دیوار ها برای لوله های تاسیساتی شیار زده شوند از هم پاشیده نشوند.

اگه این مرحله به خوبی اجرا نشود میتوان سبب ترک خوردگی و.. دیوار شود، همچنین لازم نیست برای گچکاری فقط از گچ استفاده شود برای کاهش هزینه از گچ و خاک نیز استفاده میشود.

شما مشتری گرامی میتوانید برای تهیه گچ و خاک آماده ماندگار با محصول فروش تماس حاصل کنید: 02333303030

plaster soil mondegar

روش ساخت گچ و خاک

در مرحله اول به مقدار کافی آب را درون استامبولی میریزیم و در مرحله‌ی دوم مقداری گچ و خاک را که بسته به کیفیت و زودگیر یا دیرگیر بودن گچ است را به آب اضافه می‌ کنیم هر چه گچ مرغوب تر باشد می توانیم خاک رس بیش تری را به آن اضافه کنیم.

به طور کلی با یک کیسه گچ 40کیلویی می‌ توان مسافت 2.8متر مربع را گچ خاک کرد . قابل ذکر است که ملات گچ خاک نسبت به ملات گچ دیرگیر تر است به همین دلیل بناها زمان بیشتری دارند تا از آن استفاده کنند  

what soil gypsum

کاربرد گچ خاک

معمولا در زیر سازی دیوار استفاده می شود، یعنی بعد از صاف شدن دیوار با گچ خاک دیگر لازم نیست گچ بیش تری مصرف شود تا سطوح نامنظم دیوار پنهان شوند فقط با کشیدن یک لایه نازک از گچ سطحی صاف و زیبا حاصل می شود.

با این تفاسیر در این حالت ما هزینه کمتری هم متحول می شویم  از دیگر کاربردهای آن این است که وقتی مهندسین تاسیسات برای لوله کشی گاز شیارهایی بر روی دیوار ایجاد می کنند با این روش آسیب کمتری به دیوار می رسد و ظاهر قبلی آن را می توان به راحتی بازگردانیم.

فواید استفاده گچ خاک نسبت به گچ

همانطور که میدونید برای تولید گچ، سنگ گچ را به کارخانه ارسال و پس از مراحلی به گچ تبدیل می‌شود که این عملیات هزینه‌هایی را بر جای می گذارد.

اما خاک رس را می توان بعد از استخراج به بازار عرضه کرد به دین ترتیب خاک رس هزینه‌ی کمتری را بر جای می گذارد به همین دلیل بناها با مخلوط کردن گچ و خاک ملات گچ خاک را بوجود آورده که موجب کاهش هزینه و دیگر فوایدی که در ادامه به  آن می پردازیم شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا