کناف بهتر است یا رابیتس ؟

کناف بهتر است یا رابیتس ؟ در ادامه به صورت کامل به این موضوع میپردازیم لطفا همراه ما باشید.

کناف و رابیتس دو راه‌کار برای ایجاد سقف کاذب در سالن‌ها، ساختمان‌ها و  دیگر فضاها می‌باشد. این دو روش را می‌توان از نقطه نظرهای متفاوتی با هم مقایسه کرد و قطعا هر کدام نسبت به دیگری دارای مزایا و معایبی می‌باشد. و برای انتخاب بین این دو روش اهمیت فاتکوری که در ذهن دارید تعیین کننده است. در ادامه به معرفی کناف و رابیتس پرداخته و بین آنها مقایسه‌ای را از جهات مختلف انجام خواهیم داد.

رابیتس چیست ؟

رابیتس به ورق‌های مشبک نازک گالوانیزه به ضخامت 0.25 تا 0.5 گفته می‌شود که برای ایجاد سطح مناسب برای گچکاری ایجاد گیرش بیشتر بین بتن و گچ یا سیمان و … استفاده می‌شود.

سقف کاذب با رابیتس

برای  اجرای سقف کاذب با رابیتس ابتدا باید شبکه‌ای از میلگردها در سقف و به فاصله‌ چند سانتی‌متر با سقف به وسیله‌ی جوشکاری ایجاد کرد و سپس ورق‌های رابیتس را با سیم گالوانیزه به میلگردها متصل کرد و در نهایت عملیات گچکاری را انجام داد.

محصولات سفیدکاری

مزایای رابیتس

1 – استحکام بالا

2 – راحتی انجام کار برای تکنسین‌ها

3 – انعطاف بالا در ایجاد طرح‌های مختلف

4 – در سقف‌هایی که با رابیتس اجرا می‌شوند امکان ترک خوردن گچ بسیار پایین است

5 – مقاومت بالا در مقابل آتش‌سوزی

معایب رابیتس

1 – اضافه کردن وزن زیاد به ساختمان

2 – سرعت اجرای پایین

کناف چیست؟

به صفحات روکش‌دار گچی که توسط شرکت کناف تولید می‌شود کناف یا گچ‌برگ گفته می‌شود این محصول مدت زیادی نیست که در صنعت ساختمان کاربرد دارد به همین دلیل مهندسان و تکنسین‌ها برای اجرای آن مردد هستند ولی به دلیل مزایای مهمی که این محصول دارد باید به عنوان گزینه‌ای مهم به آن فکر کرد.

مزایای استفاده از کناف

1 – زمان اجرای پایین

2 – صرف هزینه‌ی کمتر

3 – تمیزی کار نسبت به گچکاری

4 – نگهداری آسان‌تر نسبت به گچ
5 – افزودن وزن کمتر بهد ساختمان نسب به رابیتس

معایب کناف

برای رسیدن به کیفیت مطلوب در اجرای کناف نیاز شدید به تیم حرفه‌ای وجود دارد و در صورتی که فرد اجرا کننده‌ی کناف دارای مهارت کافی نباشد پس از اجرا در کناف و نقاط اتصال ورق‌ها ترکهایی ایجاد می‌شود.

مقایسه‌ی کناف و رابیتس

زمان اجرا :

کناف زمان کمتری برای اجرا نیاز دارد چون توسط حداکثر دو نفر انجام می‌شود حال آنکه رابیتس برای اجرا به چندین گروه از جمله جوشکار، رابیتس‌کار و گچ‌کار نیاز دارد.

هزینه‌ی اجرا :

کناف هزینه‌ی کمتری برای اجرا نیاز دارد.

استحکام :

رابیتس استحکام بالایی دارد و این در حالی است که استحام کناف به مهارت تیم اجرا کننده‌ی آن بستگی زیادی دارد.

دسترسی :

ترمیم کناف بسیار ساده‌تر می‌باشد و در صورتی که نیاز به دسترسی به تاسیسات زیر سقف کاذب پیش آید سقف‌های کانفی نسبت به رابیتس بسیار منعطف‌تر هستند.

نگهداری و ترمیم :

سقف‌های رابیتس عمدتا نیاز به نگهداری ندارند ولی در سقف‌های کناف اگر تیم اجرا کننده مهارت کافی نداشته باشند به دلیل ایجاد ترک پس از انجام کار نیاز به نگهداری و ترمیم دارد.

نتیجه :

با توجه به مطالب فوق می‌توان گفت که کناف اگر توسط تیمی مجرب و کار کشته اجرا شود مزایای بیشتری نسبت به رابیتس دارد ولی سقف‌های کاذب رابیتسی چون مهارت پایین تیم اجرا کننده هم نتیجه‌ی مطلوبی ایجاد می‌کند نتیجه‌ی قابل اطمینان‌تری حاصل می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم
اسکرول به بالا